OPĆE INFORMACIJE | ||
Naziv kolegija | Ekologija | |
Studijski program | Preddiplomski sveučilišni studij Ekoinženjerstvo i zaštita prirode | |
Status kolegija | Obvezni | |
Studijska godina | Prva (I) | |
Bodovna vrijednost i broj sati nastave | ECTS koeficijent opterećenja studenata | 5 |
Broj sati (P+V+S) | 60 (40+0+15) |
1.Opis kolegija | |||
1.1.Ciljevi kolegija | |||
Studenti će steći temeljna znanja o ekologiji kao znanosti te o problematici kojom se ona bavi. Nadalje, steći će spoznaje o interakcijama između organizama i njihovog prirodnog okoliša te utjecaju čimbenika okoliša na raspored i rasprostiranje organizama. Naučiti će osnovne ekološke zakonitosti, kao što je kruženje tvari i protjecanje energije, što je osnova za razumijevanje izuzetno bitnog pojma intenziteta organske proizvodnje pojedinih ekoloških sustava.
Ovaj kolegij ima za cilj omogućiti studentima da steknu znanja, vještine i sposobnosti koje su im potrebne za promatranje, analizu i interpretiranje činjenica vezanih uz ekologiju te korištenje tih informacija u ostvarenju djelotvorne zaštite pojedinih organizama i njihovih staništa. Studenti će biti sposobni: opisati osnovne principe u ekologiji, objasniti odnose između živog svijeta i okoliša, utvrditi i objasniti tipove interakcija između vrsta, planirati eksperimentalni rad u ekologiji, analizirati ekološke podatke. |
|||
1.2. Uvjeti za upis kolegija | |||
Nema preduvjeta za upis predmeta. | |||
1.3. Očekivani ishodi učenja za kolegij | |||
1. ocijeniti ekologiju kao znanost i njene ekološke faktore,
2. valorizirati ekološke koncepte u okvirima globalnih i lokalnih promjena u okolišu, 3. argumentirati značenje očuvanja nacionalne prirodne baštine, 4. utvrditi razliku između ekologije, znanosti o okolišu, zaštiti okoliša i zaštiti prirode., 5. utvrditi najvažnije koncepte ekologije te odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj, 6. preispitati abiotičke i biotičke čimbenike okoliša, međuodnose vrsta te protok tvari i energije kroz biološke zajednice i ekosustav, 8. argumentirano raspravljati o održivom razvoju i ulozi odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u školi/društvu, 9. samoprocijeniti znanja iz ekologije, zaštite prirode i okoliša te održivog razvoja. |
|||
1.4. Vrste izvođenja nastave | Seminari i radionice
Predavanja |
Samostalni zadaci | |
1.5. Obveze studenata | |||
Prisustvo na predavanjima od minimalno 70% što daje studentima pravo pristupanja ispitu. Studenti koji ne ostvare sve uvjete, isti predmet mogu ponovno upisati u idućoj akademskoj godini. Studenti su dužni izraditi seminarski rad do zadanog roka, u protivnom nisu izvršili propisane obveze na ovom predmetu. Sve ostale obveze studenata propisane su Pravilnikom o studiranju na Sveučilištu u Slavonskom Brodu. Izrada seminarskog rada – usmena prezentacija. | |||
1.6. Praćenje rada studenata | |||
Vrsta aktivnosti | Raspodjela ECTS-a | ||
Pohađanje nastave | 1 | ||
Pismeni ispit | 1 | ||
Usmeni ispit | 2 | ||
Kontinuirana provjera znanja | 3 | ||
Seminarski rad | 1 | ||
UKUPNO: | 5 | ||
1.7. Obvezna literatura | |||
1. Glavač, V.: Uvod u globalnu ekologiju, Državna uprava za zaštitu prirode i okoliša/Hrvatske šume, javno poduzeće za gospodarenje šumama i šumskim zemljištima u RH, Zagreb, 1999.
2. Herceg N. (2013) Okoliš i održivi razvoj. Synopsis d.o.o., Zagreb. |
|||
1.8. Dopunska literatura | |||
1. Scott M. (1998) Ekologija. Sysprint d.o.o., Zagreb.
2. Springer O. P. (Ur.) (2001) Ekološki leksikon. Barbat, Zagreb 3. Odabrana i prilagođena znanstvena literatura (poglavlja, radovi i sl.) |