OPĆE INFORMACIJE | ||
Naziv kolegija | Osnove tloznanstva | |
Studijski program | Sveučilišni diplomski studij Održiva poljoprivreda i okoliš | |
Status kolegija | Izborni | |
Studijska godina | Druga (2.) | |
Bodovna vrijednost i broj sati nastave | ECTS koeficijent opterećenja studenata | 6 |
Broj sati (P+V+S) | 75 (45+30+0) |
1.Opis kolegija | ||||||||||||||
1.1.Ciljevi kolegija | ||||||||||||||
Cilj je upoznati studente s procesima vezanim za nastanak tla. Objasniti studentima morfološka svojstva tla i klasifikaciju tala. Naučiti studente kako ispravnim agrotehničkim mjerama pristupiti tlu i izvršiti eventualne popravke tla. | ||||||||||||||
1.2. Uvjeti za upis kolegija | ||||||||||||||
Nema preduvjeta za upis predmeta. | ||||||||||||||
1.3. Očekivani ishodi učenja za kolegij | ||||||||||||||
1. Argumentirati čimbenike koji utječu na nastanak tla i morfološka svojstva tala
2. Usporediti egzomorfološka svojstva tala i predložiti mjere održivosti 3. Prezentirati endomorfološka svojstva tala i preporučiti mjere održivosti 4. Klasificirati tipove tala 5. Predvidjeti prednosti i nedostatke određenog tipa tla kao poljoprivrednog resursa 6. Opravdati značaj agrotehničkih mjera u održavanju poljoprivredno proizvodne sposobnosti tla 7. Komentirati rezultate pedoloških analiza uzoraka tla 8. Samostalno napisati i prezentirati rad na odabranu temu |
||||||||||||||
1.4. Vrste izvođenja nastave | Predavanja
Vježbe |
Samostalni zadaci | ||||||||||||
1.5. Obveze studenata | ||||||||||||||
Od studenata se očekuje redovito pohađanje predavanja te pisanje kolokvija i/ili završnog ispita na redovnom ili izvanrednom ispitnom roku. Za svakog studenta vodi se evidencija o pohađanju nastave i uspjesima proisteklim iz njegovog rada (prisutnost na nastavi, kolokviji i/ili završni ispit). Pravo pristupanja ispitu nakon uredno izvršenih propisanih obveza imaju studenti koji su bili prisutni na minimalno 70% od ukupnog broja nastavnih sati. Studenti koji ne ostvare sve uvjete, isti kolegij mogu ponovno upisati u idućoj akademskoj godini. Sve ostale obveze studenata propisane su Pravilnikom o studiranju na Sveučilištu u Slavonskom Brodu. | ||||||||||||||
1.6. Praćenje rada studenata | ||||||||||||||
Pismeni ispit | ||||||||||||||
Usmeni ispit | ||||||||||||||
Kontinuirana provjera znanja | ||||||||||||||
Praktični rad | ||||||||||||||
1.7. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | ||||||||||||||
Polaganje kolokvija
Ispit se sastoji od tri kolokvija: prvi kolokvij sadrži pitanja iz pedogeneze, drugi kolokvij pitanja iz mofoloških svojstava tala, a treći kolokvij pitanja iz klasifikacije i procjene pogodnosti tala. Kako bi pristupio drugom kolokviju, student mora prvo položiti prvi kolokvij, a za polaganje trećeg kolokvija moraju biti položena prethodna dva kolokvija. Kolokviji tijekom semestra mogu se jednom ponoviti na zahtjev studenata, a studenti nemaju obvezu izlaska na njih. Svaki kolokvij piše se do 60 minuta. Svaki kolokvij sadrži pitanja koja se vrednuju na sljedeći način:
Konačna ocjena kolegija je aritmetička sredina ocjena kolokvija, samostalnog i praktičnog rada.
Polaganje završnog ispita Studenti koji nisu položili kolokvije tijekom semestra, dužni su na redovnim i/ili izvanrednim ispitnim rokovima polagati završni ispit koji se sastoji od pisanog i usmenog dijela. Kada polože pisani dio završnog ispita, mogu pristupiti njegovom usmenom dijelu. Ukoliko i na njemu ostvare pozitivnu ocjenu, aritmetičkoj sredini ovih dviju ocjena, pribraja se ocjena iz samostalnog i praktičnog rada te su u cijelosti položili završni ispit. Studenti koji su položili pisani dio, a nisu pristupili usmenom dijelu završnog ispita biti će ocjenjeni ocjenom nedovoljan (1). |
||||||||||||||
1.8. Obvezna literatura | ||||||||||||||
1. Husnjak, S. (2022): Osnove pedologije. Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet
2. Husnjak, S. (2014): Sistematika tala Hrvatske. Hrvatska sveučilišna naklada. Zagreb. |
||||||||||||||
1.9. Dopunska literatura | ||||||||||||||
1. Špoljar, A. (2019): Konzervacija i remedijacija tla. Križevci: Visoko gospodarsko učilište. Zagreb.
2. FAO (2015): World reference base for soil resources 2014, International soil classification system for naming soils and creating legends for soil maps.Food and Agricultural Organisation of the United Nations, Rome. 3. Lončarić, Z., Rastija, D., Popović, B., Karalić, K., Ivezić, V., Zebec, V. (2014.): Uzorkovanje tla i biljke za agrokemijske i pedološke analize. Poljoprivredni fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek. |