OPĆE INFORMACIJE | ||
Naziv kolegija | Agrohidrologija i konzervacija vode | |
Studijski program | Sveučilišni diplomski studij Održiva poljoprivreda i okoliš | |
Status kolegija | Obvezni | |
Studijska godina | Prva (1.) | |
Bodovna vrijednost i broj sati nastave | ECTS koeficijent opterećenja studenata | 5 |
Broj sati (P+V+S) | 60 (45+15+0) |
1.Opis kolegija | ||
1.1.Ciljevi kolegija | ||
Cilj ovog kolegija je upoznati studente sa hidrologijom, slobodnom i vezanom vodom u tlu, antropogenim utjecajem čovjeka na kretanje vode, rješenjima odvodnje suvišne vode, važnosti poznavanja načina i kvalitete vode za potrebe primijene u navodnjavanju poljoprivrednih kultura, potencijalnim izvorima zagađenja tla i voda i ulozi čovjeka u prevenciji zagađenja tla i konzervaciji vode. | ||
1.2. Uvjeti za upis kolegija | ||
Nema preduvjeta za upis predmeta. | ||
1.3. Očekivani ishodi učenja za kolegij | ||
1.Vrednovati značenje voda u tlu i razliku između pojedinih vrsta
2. Klasificirati vrste voda u tlu i vodnih konstanti tla te zbog čega ih je važno poznavati 3. Povezati pojedine tipove tala sa vodopropušnošću 4. Predvidjeti problematiku neuređenog vodo zračnog režima u tlima 5. Izabrati opciju između različitih metoda odvodnje suvišnih voda 6. Predvidjeti potencijalne izvore onečišćenja tla i vode 7. Preporučiti mjere sanacije oštećenih tala i voda 8. Utvrditi elemente navodnjavanja i predložiti najpovoljniju metodu navodnjavanja 9. Preporučiti mjere prevencije degradacije poljoprivrednih tala i načine konzervacije vlage u tlu |
||
1.4. Vrste izvođenja nastave | Predavanja
Vježbe |
Samostalni zadaci |
1.5. Obveze studenata | ||
Od studenata se očekuje redovito pohađanje predavanja te pisanje kolokvija i/ili završnog ispita na redovnom ili izvanrednom ispitnom roku. Za svakog studenta vodi se evidencija o pohađanju nastave i uspjesima proisteklim iz njegovog rada (prisutnost na nastavi, kolokviji i/ili završni ispit). Pravo pristupanja ispitu nakon uredno izvršenih propisanih obveza imaju studenti koji su bili prisutni na minimalno 70% od ukupnog broja nastavnih sati. Studenti koji ne ostvare sve uvjete, isti kolegij mogu ponovno upisati u idućoj akademskoj godini. Sve ostale obveze studenata propisane su Pravilnikom o studiranju na Sveučilištu u Slavonskom Brodu. | ||
1.6. Praćenje rada studenata | ||
Pismeni ispit | ||
Usmeni ispit | ||
Kontinuirana provjera znanja | ||
1.7. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | ||
Pravo polaganja ispita imaju studenti koji su bili prisutni na minimalno 70% od ukupnog broja nastavnih sati. Polaganje ispita putem kontinuirane provjere znanja se vrši putem tri parcijalna ispita od kojih svaki mora biti ocijenjen pozitivnom ocjenom. Aritmetička sredina ocjena iz kolokvija predstavlja konačnu ocjenu koja se upisuje u ISVU na prvom prijavljenom ispitnom roku. Svaki parcijalni ispit piše se do maksimalno 60 minuta.
Redoviti ispitni rok se sastoji od pismenog ispita i usmenog ispita kojem studenti mogu pristupiti ako polože pismeni dio ispita. Ljestvica ocjenjivanja uspješnosti na pojedinom kolokviju i ispitu izračunava se prema sistemu postotka točno riješenih ispitnih pitanja: 50%- 65% dovoljan (2) 66% – 77% dobar (3) 78% – 89% vrlo dobar (4) 90% – 100% izvrstan (5) Svaki student koji nije ostvario pravo na pristup ispitu mora kolegij ponovno upisati u sljedećoj akademskoj godini! |
||
1.8. Obvezna literatura | ||
1. Šimunić, I.(2013.): Uređenje voda, Hrvatska sveučilišna naknada, Zagreb
2. Mayer, D. (2004.): Voda od nastanka do upotrebe, Prosvjeta d.o.o.; Zagreb. 3. Zakon o vodama, Narodne novine 107/95, Zagreb 8. Uredba o klasifikaciji voda, Narodne novine 77/98, Zagreb |
||
1.9. Dopunska literatura | ||
1. Kisić, I., Bašić, F., Butorac, A., Mesić, M., Nestroy, O., Sabolić, M. (2005.): Erozija tla vodom pri različitim načinima obrade, Priručnik. Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
2. Jug, D. (2017.): Konzervacijska obrada tla kao mjera ublažavanja klimatskih promjena, (HDPOT) Hrvatsko društvo za proučavanje obrade tla, Osijek 3. Kisić, I.(2013.): Sanacija onečišćenog tla, Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu |